Lt
Ru
En

Buhalteris pagal veiklos rangos sutartį ar etatinis darbuotojas?

30.07.2018
Buhalteris pagal veiklos rangos sutartį ar etatinis darbuotojas?

Ne paslaptis, kad kiekviena įmonė, vykdanti veiklą, turi turėti buhalterį arba finansininką.

Šiuo metu, darbo rinka leidžia verslininkams rinktis: samdyti etatinį buhalterį arba finansininką, arba pasinaudoti įmonių partnerių teikiamomis veiklos rangos paslaugomis.

*Buhalterinės (finansinės) veiklos rangos paslaugos reiškia, kad buhalterinės apskaitos paslaugas teikia trečiųjų šalių specialistai.

Šiame straipsnyje Lifetimė yra pasirengusi išnagrinėti visus pirmiau pateiktų dviejų paslaugų tipų pranašumus ir trūkumus.

Pagrindiniai samdomo etatinio buhalterio darbo pranašumai:

Specialistas darbo vietoje praleidžia kiekvieną darbo dieną;

Galima kreiptis į specialistą bet kuriuo darbo dienos metu.

Tačiau tikėtina, kad tai yra vienintelis visą darbo dieną dirbančio buhalterio pranašumas.

Deja, etatinio buhalterio darbas turi daugiau minusų, nei pliusų:

Pirmuoju trūkumu galime įvardyti įmonės buhalterio išlaikymo išlaidas. Darbdavys privalo suteikti darbuotojui tinkamą darbo vietą (biurą), o tai reiškia, kad įmonė privalo mokėti už patalpų nuomą, sunaudotą elektros kiekį, internetą ir kt. Tiesa, tai nėra pagrindinis trūkumas samdant visą darbo dieną dirbantį buhalterį.

Etatinis buhalteris, kaip ir bet kuris kitas etatinis darbuotojas, gaunantis fiksuotą darbo užmokestį už tam tikrą išdirbtą valandų skaičių, dažnai neskuba atlikti savo tiesioginio darbo greičiau, toks darbuotojas nėra suinteresuotas kuo greičiau atlikti vieną užduotį ir pereiti prie kitos užduoties. Dažniausiai toks darbuotojas uždelsia atlikti paskirtas užduotis, nes jie yra nemotyvuoti dirbti greičiau. Per visą darbo dieną, vidutinis darbuotojas, dirbantis etatinį darbą, skiria ne mažiau nei vieną valandą pietų pertraukai, o dar ne mažiau nei valandą skiria bendravimui su kolegomis, rūkymo ar kavos pertraukėlėms. Be to, atlikdamas savo darbą, etatinis darbuotojas, kaip ir visi, nėra apsaugotas nuo klaidų. Visgi, už tokias klaidas atsako ne pats darbuotojas, bet įmonės vadovas. Verta paminėti, kad klaidos apskaitos srityje kartais kainuoja labai brangiai.

Kitas, etatinio buhalterinio darbo trūkumas, palyginus su samdomu buhalteriu, yra tas, kad etatinis darbuotojas gali susirgti ir neatvykti į darbo vietą, o tais atvejais, kai įmonėje dirba tik vienas buhalteris – tai didelė problema.

Be to, nuolat besikeičiančiame verslo pasaulyje anksčiau ar vėliau kyla poreikis etatinį buhalterį siųsti į kvalifikacijos kėlimo kursus, o įmonė, kurioje dirba buhalteris, privalo padengti susijusias išlaidas.

Dabar grįžkime prie antrojo apskaitos vedimo metodo, kai įmonė naudojasi buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonėmis paslaugomis – naudojasi užsakomosiomis paslaugomis.

Kokie šios paslaugos trūkumai ir privalumai?

Šių paslaugų teikimo vienintelis trūkumas būtų toks, kad buhalteris, priešingai nei tas, kuris dirba visą darbo dieną biure, dirba atskirai nuo įmonės vadovo, tačiau vistiek su juo susisiekti dažniausiai nėra sunku.

Kalbant apie bendradarbiavimo su buhalterines paslaugas teikiančia įmone naudą, galime išvardyti daugiau pliusų, nei minusų.

Pagrindinis veiklos rangos pranašumas – tai įmonės ekonomija: įmonei nereikia nuomoti papildomų patalpų, pirkti / prižiūrėti būtinos įrangos, pirkti kompiuterinių programų, reikalingų vesti buhalterinę apskaitą.

 Veiklos vykdymo perdavimas pagal veiklos rangos sutartį kainuoja gerokai mažiau, negu etatinio buhalterio išlaikymas, o daugumai, ypač dar tik veiklą pradedančioms įmonėms, piniginių lėšų taupymas, yra vienas kertinių dalykų.

 Įmonėse, teikiančiose buhalterines paslaugas pagal veiklos rangos sutartis, dirba tik aukštos kvalifikacijos specialistai, kurie puikiai išmano savo darbą, nuolatosmokosi, kelia savokvalifikaciją ir plečia savo žinių ribas apskaitos srityje.

 Verta paminėti, kad buhalteriai, dirbantys užsakomųjų paslaugų srityje, visada turi prieigą prie visų programinės įrangos atnaujinimų.

 Užsakomųjų paslaugų įmonės darbuotojai nesusirgs ir nepaliks kliento įmonės užduočių neįvykdytų.

Galiausiai, pati maloniausia dalis verslininkams, patikėjusiems savo buhalterinius klausimus užsakomųjų paslaugų įmonėms, yra ta, kad specialistai, su kuriais sudaroma sutartis, prisiima materialinę atsakomybę už padarytas skaičiavimo klaidas bei kompensuoja visą žalos sumą, kurią patiria klientas dėl įmonės veiklos.

Įmonės Lifetimė nuomone, verslininkas, nusprendęs patikėti buhlaterinės apskaitos reikalų tvarkymą užsakomąsias paslaugas teikiančiai įmonei, taupo savo pinigus ir, svarbiausia, laiką, kurį jis gali skirtisavo verslo idėjų ir verslo planų kūrimui.